The Health Factory
Wie is The Health Factory?
20 jaar geleden begon het… Het was in Londen waar Steven, de founder en CEO van The Health Factory begon om zijn dromen werkelijkheid te maken. Steven was al zijn hele leven bezig met creatieve uitingen van zijn visie en ideeën over het leven en het ontstaan hiervan te uiten op verschillende manieren. Steven richtte zich in die tijd specifiek vaak op zijn artistieke kwaliteiten zoals fotografie en schilderen, dit resulteerde tot werkelijke kunstwerken.
Het was in deze periode dat Steven met regelmaat last van een infectie aan zijn oog kreeg. En voor een artiest is dat natuurlijk niet prettig… Maar het is alsof het zo had moeten zijn, want juist deze periode met regelmatige oogontstekingen veranderde achteraf gezien zijn leven.
“In de tijd dat ik veel deed met fotografie en art kreeg ik op een gegeven moment een ooginfectie. Als remedie kreeg ik injecties in mijn oogbol, met corticosteroïden, maar dat was niet afdoende. Elk jaar had ik een of twee maanden last van mijn oog. Na zes jaren van voortmodderen raadde een bekende me colloïdaal zilver aan. Ik had er nog nooit van gehoord en het spul was in Londen niet zomaar te koop. Uiteindelijk legde ik de hand op een fles met een bruinachtige vloeistof. Ik dronk ervan en deed het dagelijks in mijn oog en na een week was het probleem verdwenen, zonder verdere injecties. Ik vond het fascinerend. Mijn eigen dokter kon me er niets over vertellen, maar ik was fotograaf en zat mijn hele werkzame leven veel in de doka (donkere kamer), om te ontwikkelen en af te drukken. Zoals bekend is zilver het werkzame bestanddeel in de traditionele fotografie en ik wist dat zilver oxideert onder invloed van licht. En ik besefte ook, dat het product dat ik had gedronken van slechte kwaliteit was. En dat het zilver dat er in zat elke seconde verder oxideerde. Toch was het echt wonderbaarlijk wat het voor mij had gedaan.”
Juist deze ervaring bracht Steven op weg om verder onderzoek te gaan doen… En wat bleek, keer op keer bleek dat de zilverdeeltjes dodelijk zijn voor elk virus en elke bacterie of schimmel waarop het dan ook getest is. Steven met zijn creativiteit besloot na voldoende research om zelf colloïdaal zilver te gaan maken met als doel zilver te vervaardigen in een hoogwaardige kwaliteit, dat het de kans zou krijgen om zijn volledige werking te laten zien. Steven ging colloïdaal zilver produceren in het pikkedonker en verpakte het in tamelijk kostbaar violetkleurig glas om het tegen oxidatie te beschermen.
Steven verkocht in de beginperiode bijna uitsluitend de flessen Colloidaal Zilver aan tandartsen (als alternatief voor antibiotica) en langzamerhand kwamen daar ook natuurgeneeskundig therapeuten bij.
The Health Factory vergroot zijn markt
Het merk The Health Factory zette pas echt door toen The Health Factory-producten daadwerkelijk in de schappen van de reform- en natuurvoedingswinkels kwam te liggen. Vele jaren later, heden ten dag, zijn de producten van The Health Factory een daverend succes en groeit het bedrijf met het merk The Health Factory nog jaarlijks. Momenteel zijn er meer dan 500 verkooppunten in heel Nederland en ook in andere Europese landen is The Health Factory verkrijgbaar.
Gezonderwinkelen.nl is een premium-distributeur van The Health Factory; Bij Gezonderwinkelen zijn er bij veel producten van The Health Factory gratis extra’s en zijn er veel producten bovendien gratis verzending. De relatie tussen The Health Factory en Gezonderwinkelen.nl is al vanaf jaren geleden… Gezonderwinkelen.nl is er trots op dit mooie merk te mogen vertegenwoordigen op de Nederlandse internet-markt.
Groot assortiment van The Health Factory
Als eerste, en meest succesvolle introductie was er natuurlijk het Nano Zilver… maar al snel breidde het assortiment uit met andere succesvolle producten zoals Nano Goud, Nano Magnesium, Nano Platina en het mooie supplement Okinawa. Vandaag de dag is het assortiment van The Health Factory zeer groot en bevat het een aantal Nano Mineralen in verschillende vormen zoals liter flessen, navul flessen en sprays.
Groot team enthousiaste medewerkers bij The Health Factory
Dagelijks zijn er zo’n 25 tot 30 mensen gepassioneerd en gemotiveerd bezig om het merk met zijn producten verder te ontwikkelen en de kwaliteit te delen met de klanten. Doelstelling is om meer mensen bewust te maken over kwaliteit en de The Health Factory-producten. Steven is nog altijd de kapitein van het bedrijf en is trots op zijn grote groep enthousiaste medewerkers. Zo kan The Health Factory nog steeds groeien en zich verder richten op de ontwikkeling van nieuwe producten.
Steven refereert aan de quote ‘Made without compromise, but with a lot of passion’ en deze is dan ook zeer op zijn plaats.
The Health Factory staat voor…
- 100% zuiver, geur-, kleur- en smaakloos
- Veilig en geschikt voor het hele gezin, mens & dier
- Directe opname in het slijmvlies
- Hoge energetische waarde
- Hoogwaardig verpakkingsmateriaal
Wat zijn The Health Factory Nano Mineralen?
De bron van het leven en de basis van onze voeding bestaat onder andere uit mineralen. Voor het menselijk lichaam zijn mineralen dan ook van groot belang. Het menselijk lichaam bestaat ongeveer uit 4% mineralen die elk orgaan en alle elektrische impulsen in het lichaam beheersen. Mineralen zijn erg afhankelijk van elkaar in het lichaam voor een optimale werking. Juist daarom is het van groot belang om altijd te zorgen voor een breed gamma aan mineralen in je lichaam.
Voor effectief en snel resultaat moet je zorgen voor een breed gamma en/of een nano-vorm. De nanomineralen van The Health Factory zijn extreem kleine deeltjes welke dan ook direct worden geabsorbeerd en dan ook 100% biologisch beschikbaar zijn. Kortom een optimale opname wordt gegarandeerd. Nano deeltjes zijn super klein, nog kleiner dan colloïdale deeltjes. Deze super kleine omvang van deze deeltjes zorgt er dan ook voor dat het zeer gemakkelijk in het lichaam wordt opgenomen.
The Health Factory doet geen concessies en zijn voorstanders van een lange termijn structuur. De droom van The Health Factory is om de producten wereldwijd op verschillende markten aan te bieden. Maar zoals je mag verwachten doen zij dit langzaam en alleen wanneer The Health Factory denkt dat de landen met bijbehorende verkooppunten past bij het bedrijf en dezelfde normen en waarden hebben.